Kaderi coğrafyaya bağlamaya gerek yok, kadınsanız hemen her toprakta sizi sürprizli (!) engebeler bekliyor 🤸🏻♀️ Baba ocağındaki yeriniz, iş yerindeki pozisyonunuz, nüfus kağıdındaki medeni durumunuz, anne olmanız, anne olmamanız, anne olmayı tercih etmemeniz, çocuğunuzu yetiştirirken para kazanmamanız veya para kazanmak için dışarıda da çalışmanız, öncelikleriniz koca bir engel olabiliyor ⛓ Hele fiziksel veya zihinsel farklılığınız varsa değmeyin milletin keyfine, ötekileştirilmek için biçilmez kaftansınız ✅ Bunun başarılı örneğini 20 yıl önce Yılmaz Erdoğan kalemiyle seyretmiş; aklımıza kazımıştık✌🏼 Erdoğan yeni nesle de aktarmak istemiş olacak ki oyunu filme uyarlamış. Karşınızda beyazperdede Sen Hiç Ateşböceği Gördün mü? 📽
Üstün zekalı Gülseren, dönemin koşulları doğrultusunda ailesiyle birlikte yaşadığı çevreye uyum sağlamak zorunda kalır. Her zaman öteki, her zaman “deli” olarak anılmanın yükünü sırtında taşır.
“Haybeden Gerçeküstü Aşk” oyunu “Tatlım Tatlım” adıyla uyarlanmışken bir milyonu aşkın seyirci tarafından seyredilen bu oyunun sinemaya uyarlanması esasen kaçınılmazdı 🤷🏻♀️ Hikayeyi bilmeyenler için ekrana aktarılması mantıklı bir girişimdir. Yılmaz Erdoğan’ın sivri ve muzip kalemi; Türkiye’de siyasetin hayatı ne kadar etkilediğini, kadının tarihten bağımsız zorlukları hep taşıdığını, ailenin bir kader olduğunu arka plandaki duygu yüklü müzikle anlatıyor ✅
Seneler önce bu oyunu ve şimdiye kadar birçok farklı tiyatro oyununun uyarlamasını seyreden biri olarak hikayenin senaryolaştırılamaması şaşırttı 🙄Bir tercih mi diye sorgulamadan edemedim. Zira “Tatlım Tatlım” da tiyatro havasını fazlasıyla hissettiriyordu 🎭 Başarılı oyuncuların performanslarında dahi teatral hava yoğundu. Beni rahatsız etti mi, hayır. Hikayeye odaklanmayı ve keyif almayı seçtim ☺️ Hikayeyi ilk kez izleyecekseniz daha çok beğeneceğinize inanıyorum. Birçok artı yönü ve oldukça başarılı kadrosu var✌🏼Yeni olduğundan IMDb puanı zamanla değişir. IMDb 6.3, 114 dk, +13, türü dram komedi